Μικρά Μυστικά Για Να Μην Πάρετε Κιλά Το Καλοκαίρι – Χρύσα Ι. Στάθη

Μικρά Μυστικά Για Να Μην Πάρετε Κιλά Το Καλοκαίρι

    shutterstock_57916063      Σίγουρα οι διακοπές δεν είναι η καλύτερη περίοδος για δίαιτα εφόσον έχουν συνδεθεί με τη χαλάρωση και το καλό φαγητό. Ακολουθώντας κάποια μικρά μυστικά θα μπορέσετε να χαλαρώσετε και να φάτε από όλα χωρίς να αυξηθεί το βάρος σας. Για αναλυτικότερες οδηγίες σχετικά με το πρόγραμμα σας καλό είναι να απευθυνθείτε στο γιατρό σας.     

        Αποφύγετε τα πολλά σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας που έχουν πολλές θερμίδες χωρίς να σας προσφέρουν άλλα θρεπτικά στοιχεία πχ αναψυκτικά, παγωτά, τυρόπιτα, milkshake, μπίρα, σουβλάκια, τοστ, κρέπα, σάντουιτς. Τρία κύρια γεύματα και δύο ενδιάμεσα την ημέρα, σε αντίθεση με ένα ή δύο μεγαλύτερα, αποτελούν τον πρωταρχικό κανόνα μίας ισορροπημένης διατροφής.    

    Σε οτιδήποτε τρώτε να αναρωτιέστε για 2 πράγματα:          

         α) αν υπάρχει πρωτεΐνη – αν όχι θα πρέπει να τη συμπληρώσετε (Ο οργανισμός σας δεν μπορεί να φτιάξει πρωτεΐνες, πρέπει να τις προσλάβει) και        

         β) αν έχετε καταναλώσει αρκετή ποσότητα φυτικών ινών (σαλάτα-λαδερά). Μπορείτε λοιπόν να φάτε τη μπριζόλα ή το ψάρι σας, τη σαλάτα σας και να «τσιμπήσετε» ό,τι άλλο θα θέλατε από το τραπέζι (π.χ. λίγο από τζατζίκι, τυρί … ακόμα και λίγο σε πατάτα αλλά να προτιμήσετε φούρνου ή βραστές και όχι περισσότερο σε μέγεθος από 2-3 αυγά, ρύζι μέχρι 3 κουτ. της σούπας, μακαρόνια όσο η γροθιά σας). Πρέπει να καταλάβετε ότι ακόμη και αν βρεθείτε μπροστά σε μια γαριδομακαρονάδα, μπορείτε να φάτε μπόλικες γαρίδες και λίγα μακαρόνια.     

     Το «έξυπνο πιάτο» είναι μία σωστή διατροφική επιλογή για τις απρόοπτες στιγμές όπου είναι αδύνατον να ακολουθηθεί κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής !      

      Σε ότι αφορά στα γλυκά-παγωτά, αν υπάρξει ένα γεύμα: πρωτεΐνη-σαλάτα, τότε μπορεί να προστεθεί σαν επιδόρπιο το παγωτό χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ινσουλιναιμίας. (Οι φυτικές ίνες π.χ. της σαλάτας καθυστερούν σημαντικά την απορρόφηση των υδατανθράκων και τα γλυκά με βάση το γάλα έχουν λιγότερες θερμίδες (π.χ. 1 μπάλα παγωτό βανίλια = 150 kcal ενώ ένα τσιζ κέικ = 550 kcal). Μπορείτε επίσης να επιλέξετε παγωτό light που να είναι 0% σε λιπαρά και 0% σε ζάχαρη.     

     Ό,τι κάνετε «εκτός προγράμματος» να το κάνετε μαζί με το γεύμα ή τα σνακ, ποτέ υδατάνθρακα μόνο του! Οι πρωτεΐνες και οι φυτικές ίνες καθυστερούν την απορρόφηση των σακχάρων.  

     Η αυξημένη κατανάλωση υγρών (10-12 ποτήρια) θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καλοκαιρινής διατροφής. Η αυξημένη θερμοκρασία, οδηγεί στην αυξημένη αποβολή ιδρώτα και ταυτόχρονα στη μείωση των ηλεκτρολυτών στον οργανισμό. Συνεπώς, διαταράσσεται η υδατική ισορροπία του σώματος, οδηγώντας σε διάφορα συμπτώματα, όπως μυϊκές κράμπες, εύκολη κόπωση, αδυναμία κλπ.    

     Σε ότι αφορά στο αλκοόλ, 1 ποτήρι κρασί για τη γυναίκα και μέχρι 2 για τον άνδρα, είναι η ποσότητα που ο οργανισμός μπορεί να διαχειριστεί καλά. Αν όμως το κρασί το αραιώσετε με σόδα τότε το 1 ποτήρι μπορεί να φτάσει να γίνουν 3 και τα 2 να γίνουν 6 (1/3 κρασί + 2/3 σόδα). Η μπύρα πρέπει να αποφευχθεί. Η μαλτόζη (ο υδατάνθρακας της μπύρας) είναι «γρήγορος» με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και καλό είναι να αποφεύγεται. Μπορείτε να προτιμήσετε τη light μπύρα, που είναι πιο χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ και υδατάνθρακες. Σε ότι αφορά στα ποτά σε μπαρ κ.λ.π. προτιμήστε ποτά που αραιώνονται με σόδα ή cola light π.χ. καμπάρι σόδα ή ουίσκι με cola light.    

   Θυμηθείτε ότι ο ήλιος μαυρίζει εξίσου καλά και …μέσα στο νερό άρα κολυμπάτε!    

   Γενικά αθληθείτε! Ένα άτομο 70 κιλών, σε συνηθισμένες καλοκαιρινές δραστηριότητες καίει περίπου :

 

           ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ                                ΘΕΡΜΙΔΕΣ 

Γρήγορο περπάτημα 30΄                           165

Χορός 30΄                                                     153

Κολύμπι 30΄                                                 273

Beach volley 30’                                          294

Ποδήλατο-μη στατικό- 30’                     147

Ping-pong-30’                                           147

Ρακέτες-30’                                                300

 

     Σας ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι!

                                                 ocean-beach-sand-seas-stars-starfish-1680x1050-wallpaper_www.knowledgehi.com_14-420x240

Share
Share
Translate »