Η πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 – Χρύσα Ι. Στάθη

Η πρόληψη του διαβήτη τύπου 2

Η πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, σήμερα είναι εφικτή και έχει δύο σκέλη:thumbnail

   α. την απώλεια βάρους με την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών διατροφής
   β. και την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Η απώλεια βάρους έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει μέχρι και 60% τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Εκτιμάται δηλαδή ότι περίπου οι μισές περιπτώσεις διαβήτη θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν είχε προληφθεί η αύξηση βάρους.

Στην ερώτηση λοιπόν «Τι πρέπει να κάνω για να καθυστερήσω ή να αποφύγω την εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2», ειδικά αν στο ερωτηματολόγιο FINDRISK συγκεντρώνετε πάνω από 15 βαθμούς, η απάντηση είναι η εξής:

  • Απώλεια βάρους και τακτική άσκηση,
  • Έλεγχος των υπολοίπων παραγόντων καρδιακού κινδύνου όπως διακοπή καπνίσματος, έλεγχος δυσλιπιδαιμίας και υπέρτασης,
  • Εξέταση σακχάρου νηστείας και δοκιμασία ανοχής της γλυκόζης, ειδικά αν είστε παχύσαρκοι ή αν έχετε γονιό που πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη. Αν η δοκιμασία ανοχής της γλυκόζης είναι αρνητική, τότε πρέπει να επαναληφθεί σε μία πενταετία, αντίθετα αν δείξει προδιάβητη τότε θα πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε έτος.
Share
Share
Translate »